Stencil (στένσιλ): Φτιάχνεται συνήθως από χαρτόνι ή υλικά
που αφήνουν αποτύπωμα και χρησιμοποιείται για συγκεκριμένα γκράφιτι όπως
γράμματα, σύμβολα ή φιγούρες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί πολλές φορές χωρίς να
αλλάξει το αποτέλεσμα.
Graffiti (γκράφιτι): Το να γράφεις λέξεις ή να ζωγραφίζεις
πάνω σε επιφάνειες και τοίχους δημόσιων χώρων. Πολλοί το θεωρούν μέρος της
κουλτούρας του χιπ χοπ.
Tag (ταγκιά): Η ξεχωριστή υπογραφή του ψευδώνυμου ενός
γκραφιτά στον τοίχο ενός δημόσιου χώρου. Συχνά γίνεται με ένα χρώμα. Είναι η
πιο απλή μορφή γκράφιτι. Τag, επίσης, είναι η υπογραφή των γκραφιτάδων στην
άκρη των έργων τους.
Tagging: Η διαδικασία βαψίματος της υπογραφής με σπρέι,
μαρκαδόρο ή οτιδήποτε άλλο.
Street Art: Είναι η τέχνη που γίνεται σε δημόσιους χώρους
(στον δρόμο) και έχει εικαστικό χαρακτήρα. Περιλαμβάνει από γκράφιτι μέχρι
sticker art, στένσιλ, γλυπτική κ.ά.
Bomb/Bombing: Το να βάφεις πολλές επιφάνειες σε μια περιοχή.
Συνήθως είναι tags και όχι πολύπλοκα pieces. Θεωρείται η πιο παράνομη μορφή
γκράφιτι και γίνεται πολύ γρήγορα.
Writer: Αυτός που κάνει γκράφιτι, ο καλλιτέχνης
γκράφιτι.
Bite: Το να αντιγράφεις το στυλ ενός γκραφιτά.
Crew: Μια ομάδα από writers που ενώνουν τις δυνάμεις τους
και κάνουν γκράφιτι μαζί.
Paste up: Ένα σχέδιο ή ένα στένσιλ πάνω σε χαρτί, που το
κολλάς στον τοίχο.
Sticker: Αυτοκόλλητα με την υπογραφή (tag) ή κάποιο σχέδιο
ενός γκραφιτά. Είναι η πιο γρήγορη μορφή γκράφιτι και το βλέπεις συχνά σε
τηλεφωνικούς θαλάμους, φανάρια κ.λπ.
Burner: Ένα μεγάλο, περίπλοκο κομμάτι. Παίρνει πολύ χρόνο
για να τελειοποιηθεί και γι' αυτόν το λόγο, τις περισσότερες φορές, είναι
νόμιμο. Γίνεται σε τρένα, τοίχους και διαφημιστικές πινακίδες. Είναι ένα
κομμάτι που ξεχωρίζει από τα άλλα είτε επειδή το στυλ του είναι ιδιαίτερο είτε
λόγω της δυσκολίας του σημείου στο οποίο έχει γίνει.
Piece: Λέγεται το κομμάτι που κάνεις κάθε φορά που πας για
γκράφιτι. Master pieces θεωρούνται τα πιο όμορφα γκράφιτι. Είναι μεγάλα και
πολύπλοκα και συχνά ενσωματώνουν 3D εφέ, γεμίσματα, σκιές, βελάκια και
οτιδήποτε άλλο θα τα κάνει πιο εντυπωσιακά.
Throw-up: Ένα σχέδιο ανάμεσα στο tag και το bomb, που μπορεί
να γίνει όσο το δυνατόν γρηγορότερα για να μη στραφεί η προσοχή πάνω στον
writer κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του. Αναδεικνύει περισσότερο το
ιδιαίτερο στυλ κάθε writer.
Πηγή: LiFO.gr